Bila med en ett-åring?

Nu har Oliver precis lagt sig för att sova lite, Niklas har farit iväg med min pappa för att fixa lite ved till oss så nu har jag egentid. Vad gör man på sin egentid då?, jo då hamnar i nio fall av tio vid datorn =)
 
Åh, vad jag längtar tills jag ska ta fram alla julsaker och man får börja julpyssla och mysa på riktigt, bara 14 dagar kvar nu innan pyntet åker upp. På julafton i år kommer vi att vara hemma hos mina föräldrar där även min systers familj kommer vara. Ska bli så himla kul och spännande att se vad barnen tycker om tomten. Äntligen kommer vi att ha tomte på julafton igen som jag längtat. Nyåret kommer vi att fira i Stockholm hos Niklas brors familj och det ska bli himlans kul. Funderar bara hur vi ska göra när vi far ner, vi har bestämmt oss för att bila ner och fara på kvällen när Oliver ska sova så att han sover hela vägen, förhoppningsvis. Det jag funderar på är om man kan köra hela vägen på en gång med en ettåring eller om det blir för länge att sitta i bilstolen. Fast det borde väll inte vara några problem eller vad tror ni??, någon som bilat så lång med en ett-åring??
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Kul med en resa! Har några bekanta som bilat från södra till norra sverige några gånger. De har startat på kvällen för att barnen ska få sova och det har fungerat perfekt för dem så jag tror inte det ska vara några problem!

2012-11-10 @ 12:00:08
Postat av: Anneli

I somras åkte vi ner till Härnösand med tre barn i bilen. Vi for på morronen både dit och hem, men de var hemskt! Vilgot ville inte alls sitta i stolen och de var varmt för honom. Vi kunde inte fara på natten då vi hade Lilly och Sally med oss också, men när ni bara har en ett åring så rekommenderar jag att fara på natten!

Svar: Jag tror oxå det är smart att fara på natten, så får man bara hoppas att han kan sova bra i stolen. Att fara på dagen för oss skulle vara helt omöjligt då Oliver enbart gillar att åka bil då han är trött så jag kan tänka mig att eran resa till Härnösand inte var speciellt kul!
Cecilia

2012-11-12 @ 11:21:50
URL: http://Loveisretard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0